לייעוץ ראשוני עם משרד עו”ד יצחק לוי

השאירו הודעה או מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם:

תפקידי האסיפה הכללית בעמותה

תפקידי האסיפה הכללית 

האסיפה הכללית של העמותה היא הפורום הגדול שכולל את כל חברי העמותה, כלומר החברים המייסדים של העמותה וכל החברים שהצטרפו ואושרו על ידי הגוף המוסמך לאשר קבלת חברים לעמותה בהתאם לתקנון העמותה.

כינוס האסיפה הכללית מתבצע בהתאם להוראות סע' 20 לחוק העמותות ובהתאם להוראות תקנון העמותה ובהתאם להוראות החוק חייבת האסיפה הכללית להתכנס לפחות פעם אחת בשנה, כאשר הגוף שאחראי על זימון האסיפה הכללית הוא ועד העמותה.

במקרים מסוימים בהם קיים צורך לקבל החלטות שנמצאות בסמכות האסיפה הכללית, רשאי ועד העמותה לכנס אסיפה כללית שלא מן המניין לדוגמה :  אם ועדת הביקורת של העמותה דורשת מוועד העמותה לכנס את האסיפה הכללית אז ועד העמותה חייב לעשות כן תוך 21 ימים.

בנוסף קובע החוק גם כי, אם עשירית (10%) מחברי העמותה דורשים מועד העמותה בכתב, לכנס את האסיפה הכללית אזי ועד העמותה חייב לעשות זאת בתוך 21 ימים.

אם תוך שלושה חודשים מיום הדרישה לכנס את האסיפה, יכול רשם העמותות לכנס את האסיפה הכללית של העמותה, או למנות אדם מטעמו שיכנס אותה .

כללים לזימון כינוס של האסיפה כללית:

אז אחרי שהבנו מי מוסמך לכנס את האסיפה הכללית יש כמה נקודות חשובות שחייבים לזכור : 

  1. יש לשלוח את ההודעה על כינוס האסיפה הכללית לכל חברי העמותה בהודעה שתתקבל לפחות 10 מראש.
  2. בהודעה צריך לפרט את תאריך ושעת כינוס האסיפה, המקום שבה תתקיים ואת סדר היום והנושאים שיעלו לדיון באסיפה.
  3. יש לצרף להודעה על קיום האסיפה כל דוח ו/או מסמך שרלוונטי לנושא עליו יתקיים דיון באסיפה הכללית (*מותר לשלוח את המסמכים או הדוחות בדוא"ל או באמצעות קישור לאתר האינטרנט ).

אז זימנו את האסיפה הכללית בהתאם להוראות החוק והתקנון מעולה !   עכשיו בואו נבין מה מהן סמכויות האסיפה הכללית: 

  1. לבחור את ועד העמותה .

שימו לב ! מספר חברי הועד של העמותה לא יכול להיות פחות מ – 2 חברים ולמעשה האסיפה הכללית אחראית על קביעת מספר חברי הועד, אלא אם מספר חברי הועד נקבע באופן מפורש בתקנון העמותה.

  1. לבחור את חברי ועדת הביקורת או את הגוף המבקר.
  2. לקבוע את מדיניות העמותה ולהתוות את האסטרטגיה ודרך הפעולה שלה.
  3. למנות את רואה החשבון המבקר ולקבוע את שכרו    (*בעמותה שחייבת במינוי רו"ח מבקר לפי סע' 19 ג).
  4. לקבל דיווחים מועד העמותה, חברי ועדת הביקורת או הגוף המבקר ולקיים דיון על הדיווחים והנתונים שמתקבלים מהם.
  5. לאשר את הדוחות הכספיים והדוחות המילוליים של העמותה .
  6. להפסיק את כהונתו של ועד העמותה או אחד מחבריו (סע' 28 לחוק העמותות).
  7. לקבל החלטות בנוגע לשינוי מטרות העמותה , שם העמותה ושינויים בתקנון שלה.
  8. לאשר גמול לחברי הועד או לחברי ועדת הביקורת בגין תפקידם ולקבוע נהלים לעניין החזר ההוצאות.

יודגש כי: אין באמור במאמר זה, אשר מהווה תמצית של חוק העמותות ותקנותיו ונועד על מנת להציג באופן פשוט ונגיש את המידע לקורא כדי להוות ייעוץ או חוות דעת משפטית ואלה נדרשים לקבל ייעוץ משפטי מקצועי לפני ביצוע כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

שיתוף:

מאמרים וכתבות

צרו קשר

למידע וייעוץ מקצועי התקשרו או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

Skip to content